The Sense of an Ending

Vintage 2012 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Vintage

Format Paperback

Jeg likte denne boken godt på grunn av plottet og oppbygningen. Det var åpenbart noe fortelleren ikke hadde forstått, men i stede for å forsøke å finne det ut bygger han sin oppfatning på grunnlag av intuisjoner. Dette slår tilbake på han når han er pensjonist og begynner å grave i saken på nytt. Jeg synes boken får godt frem hvordan vi ofte bygger vår oppfatning på indisier uten å undersøke, og hvordan dette kan få uheldige, for ikke å si fatale konsekvenser.

The more you learn, the less you fear. "Learn" not in the sense of academic study, but in the practial understanding of life.

History is that certainty produced at the point where the imperfections of memory meet the inadequacies of documentation.

I rarely ended up fantasising a markedly different lift from the one that has been mine. I don't think this is complacensy; it's more likely a lack of imagination, or ambition, or something.

Though why should we expect age to mellow us? If isn't life's business to reward merit, why should it be life's business to give us warm, comfortable feelings towards its end? What possible evolutionary purpose could nostalgia serve?

• "Bølle på døra - roman" av Jennifer Egan
  • "En beretning om blindhet" av José Saramago