The Saga of Larten Crepsley (4) - Brothers to the Death

HarperCollinsChildren'sBooks 2012 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag HarperCollinsChildren'sBooks

Format Hardcover

The saga of Larten Crepsley Brothers to the death bok 4

Også denne Larten Creplsey boka matte jeg låne på engelsk siden den ikke er utgitt I Norge på norsk. Vi er nå kommet til bok 4 i sagaen og det er den siste boka. Nå er jeg ferdig med alt som har å gjøre med vampyrer som er skrevet av Darren Shan. Det er en storslagen grand finale men det er også en kjempebra bok å ha lest før man våger seg innpå sagaen om Darren Shan. Boka ble utgitt i 2012 og er sågar ganske ny.

Boka starter med at Larten og læregutten Gavner Purl er i Paris på besøk hos kjæresten Alicia og barnet til Alicia som hetet Sylva. Her er de på en visitt mens det ennå ikke er krig. Larten er blitt vampyrgeneral og har fått en høy status blant vampyrene. Han vet ennå ikke hva han vil gjøre med det den og han er heller ikke sikker på hva han vil gjøre med Gavner Purl. Etter som man kommer lengre uti boken får man mer og mer svar på hvorfor Larten valgte det livet han valgte. Ikke minst kommer tidenes verste twist når enda en gang vampanen Randel Chayne kommer på banen.

Brothers to the Death er en fantastisk bok med en minneverdig avslutning på sagaen. Larten Crepsley er virkelig en myte og en spennende vampyr og følge. Man er med på alle hans ned og oppturer gjennom århundrene og spenningen daler ikke. Lartens rolige og sindige ytre var der ikke alltid og i denne siste boka får vi for alvor sett forandringen fra en følelsesladd person til en legendarisk og sindig vampyr. Denne boka er fullt på høyde med de andre og jeg kan ikke vente med å lese mer av Darren Shan. Jeg er blitt en blodfan. Neste bok jeg skal lese som er skrevet av Darren Shan er serien ZOM B.

• "The Saga of Larten Crepsley (3) - Palace of the Damned" av Darren Shan
  • "The Saga of Larten Crepsley (2) - Ocean of Blood" av Darren Shan