The reversal

2010 Heftet

Jason Jessup har sittet i fengsel i 24 år for drapet på en liten jente, og forsvarsadvokat Mickey Haller er overbevist om at han er skyldig. Dette er den tredje boken om Michael Haller og den 16. om Harry Bosch.

Serie Lincoln lawyer (3)

Genre Krim

Omtalt sted Los Angeles

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

God Harry Bosch kvalitet. Denne gang i tett samvirke med en annen Michael Connelly figur, advokaten Mickey Haller. Egentlig et spennende og velskrevet rettssal drama dette, men det er plenty med spenning utenfor rettssalen også. Veldig bra, det hele. Boka ble kjøpt dritbillig på loppis i fjor eller forfjor. En brukt hardback utgave, men som ny! Antagelig betalte jeg bare 20-30 kroner for boka!

Jeg leste, Den andre siden av loven, i et coronatynget og mørkt-depressivt Oslo novembermørke. Og over meg, i loftsleiligheten, herjet Im-loftheksa og horesønn/ demon-byttingen hennes. Disse notoriske bråkmakerne, disse satans drittsekkene! Fy faens jævla år, covidåret 2020.

Likte denne boken utrolig godt. Hørte den som lydbok og oppleseren får frem den litt arrogante stemningen på en fabelaktig måte. Venter på neste bok, jeg.......

• "The Fifth Witness" av Michael Connelly
  • "The burning room" av Michael Connelly