The narrows

Warner Vision Books 2004 Heftet

Den tidligere FBI-mannen Terry McCaleb blir funnet død i båten sin, der han brukte tiden på å grave i gamle, uoppklarte kriminalsaker. Enken mener at han kanskje ble drept, og ber Harry Bosch om hjelp. Sporen fører Bosch til Mojave-ørkenen, der seriemorderen Robert Backus, også kjent som Poeten, har dumpet likene sine i en massegrav. FBI beordrer Bosch til å gi fra seg alt han har av materiale, og glemme saken. Men Bosch gir seg ikke, og sammen med FBI-agenten Rachel Walling fortsetter han etterforskningen. Det fører dem til bordeller, dødsfeller, boksamlere og dynamitt. Dette er den tiende romanen om Harry Bosch.

Forlag Warner Vision Books

Utgivelsesår 2004

Serie Harry Bosch (10)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Los Angeles

Ble litt for komplisert, mye ord og for lite handling. Rotete plott

Jeg har kommet litt ut av telling på alle Harry Bosch-bøker jeg har lest gjennom åra. Og jeg har lest de litt hulter om bulter, dvs ikke i kronologisk rekkefølge. Jeg roter gjennom bokkassene på vårens og høstens loppemarkeder og dukker det opp en Bosch-bok er den min:)

Malstrøm følger seg fint inn i min begeistring for dette harde og dystre krim-universet til forfatteren, Michael Connelly. Opplegget i denne boka er jakt på en seriemorder. Harry er pensjonert fra politiet og fungerer her som privatdetektiv på jakt etter morderen.

Vel, det hele er som vanlig drivende godt skrudd sammen, sidene fyker unna, selv om jeg personlig er litt fed up med slike litt urealistiske seriemorder-plot. Krimforfattere kan godt roe ned litt. Ting trenger ikke være så jævlig...BIG! Jeg mener, drøssevis med mord og en morder som nesten antar superkrefter eller har en slags super-hjerne. Sukk...altså i overkant urealistisk, dette, men bevares! -Malstrøm er kvalitet tvers igjennom. Du blir garantert underholdt og jeg anbefaler boka. Særlig hvis du er fan av Harry Bosch. En sterk firer ellet en litt svak femmer på terningen, er min dom.

Jeg leste boka i januar 2020. Min andre bok dette året.

i løpet av 2014 har jeg som mål å lese 50 bøker. Likevel går kvalitet foran kvantitet, så det gjenstår å se hvordan dette går. Følg gjerne med =)

(kommer til å skrive bokomtaler her: www.spraakraadblaagg.wordpress.com)

• "Det femte vitnet" av Michael Connelly
  • "Siste skanse" av Michael Connelly