The left hand of darkness

Penguin 2016 Innbundet

A deluxe hardcover edition of the queen of science fiction's trailblazing novel about a planet full of genderless beings-part of Penguin Galaxy, a collectible series of six sci-fi/fantasy classics, featuring a series introduction by Neil Gaiman

A groundbreaking work of science fiction, The Left Hand of Darkness tells the story of a lone human emissary's mission to Winter, an unknown alien world whose inhabitants can choose-and change-their gender. His goal is to facilitate Winter's inclusion in a growing intergalactic civilization. But to do so he must bridge the gulf between his own views and those of the completely dissimilar culture that he encounters. Exploring questions of psychology, society, and human emotion in an alien world, The Left Hand of Darkness stands as a landmark achievement in the annals of science fiction.

Forlag Penguin

Utgivelsesår 2016

Serie Penguin Galaxy

Genre Science fiction Klassisk litteratur

"Det ukjente," sa Faxes myke stemme i skogen. "Det uforutsette, det som ikke er bevist, det er det livet er basert på. Uvitenheten er tankens grunnvoll. Det usikre er handlingens årsak. Hvis det ble bevist at det ikke finnes noen Gud, ville det ikke være noen religion. Ingen Handdara, ingen Yomesh, ingen arneguder, ingenting. Men det ville heller ikke være noen religion hvis det ble bevist at det finnes en Gud... Si meg, Genry, hva vet vi? Hva er det som er sikkert, mulig å forutsi, uunngåelig - den eneste sikre tingen du vet om din fremtid, og om min?"

"At vi skal dø."

"Ja. Det er i virkeligheten det eneste spørsmålet som det er mulig å besvare, Genry, og vi vet alt svaret... Det eneste som gjør livet mulig er konstant, uutholdelig usikkerhet: Ikke å vite hva som skal komme."

Fjell skal sees, ikke høres.

• "Fortellinger fra Orsini" av Ursula K. Le Guin
  • "Nye Atlantis - tre science fiction noveller" av Ursula K. Le Guin