The last song

Sphere 2010 Heftet

17 år gamle Veronica, kalt Ronnie, protesterer da moren bestemmer at hun og broren Jonah skal tilbringe sommerferien hos faren i en småby ved kysten. Ronnie er skuffet over faren, som hun mener har sviktet henne, og gjør alt hun kan for å gjøre livet vanskelig for ham. Men da hun møter Will forandrer ting seg.

Forlag Sphere

Omtalt sted North Carolina

Romantiske feelgood romaner blir fort så like: han møter henne, forelskelse, et eller annet problem, lykkelig slutt. Nicholas Sparks har det hele finpusset. Han kan sin sjanger, det er det ingen tvil om. Denne boken avviker litt fra standarden. I starten føltes det som nok en typisk romantisk historie, men boken svinger etter hvert av denne forutsigbare og kjedelige veien. Den tar noen overraskende vendinger, noe jeg likte svært godt, og endte opp med å bli så mye mer enn bare enda en romantisk feelgood roman. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Toner fra et piano/the Last Song

Toner fra et piano på norsk. Kjempefin bok. Klarte på slutten eller de siste 3 timene av boka og ikke legge den fra meg. Klokka ble 02.00

Truth only means something when it's hard to admit

Life, he realized, was much like a song. In the beginning there is mystery, in the end there is confirmation, but it's in the middle where all the emotion resides to make the whole thing worthwhile.

Livet er mer eller mindre som en sang, gikk det opp for han. I begynnelsen er mysteriet, mot slutten kommer bekreftelsen, men det er i midten alle følelsene som gjør alt umaken verd, befinner seg.

Han overveide om han skulle kysse henne god natt, men bestemte seg for å la være og la drømmene hennes drive uten avbrudd, som når smeltende snø renner nedover elva til de steder de er ment å renne.

It would be like describing colors to someone blind from birth: The words might be understood, but the concept would remain mysterious and private.

Disse bøkene skal jeg prøve å få lest i lest i løpet av våren og sommeren, bøker jeg virkelig vil lese!

Dette er bøkene som det er blitt laget film av og som eg synest ikkje har ødelagt heile innholdet.
Har lært temmelig fort at ein må sjå filmen først, før eg les boka. Les eg boka først så har eg sjølv meininger om korleis filmen skal vere. Veldig skuffa når det viser seg at akkurat den beste scena, i mine auger, ikkje er med :)

Twilight sagaen leste jeg for tredje gang i vinter bare så det er sagt. Harry Potter serien leste jeg for andre gang og hele høsten 2010 brukte jeg på Ringenes Herre.

• "En trygg havn" av Nicholas Sparks
  • "Fotografiet" av Nicholas Sparks