The flying culinary circus

den aller beste, lureste og mest praktiske kokeboken

av (forfatter), Ingvar Eriksson (illustratør) og Sigurd Fandango (illustratør).

Press 2011 Heftet

The flying culinary circus består av de fire unge kokkene Trond Svendgård, Hans-Kristian Larsen, Tor J. Kramprud og Mathias Spieler Bugge som reiser verden rundt for å lage mat. Kokeboka har enkle steg-for-steg forklaringer av teknikker for tilbereding av fisk, kjøtt, grønnsaker og sauser. Den viser hvilke råvarer som egner seg best og viser hvordan du selv kan komponere egne retter ut fra kokkenes råd.

Den nyekokeboka fra de fire medlemmene i kokkegruppa The Flying Culinary Circus vilblihøstensbegivenhet i det norske kokebokmarkedet. Historien om de fire matkameratene er allerede litt av et eventyr: En enkel cateringjobb i Central Park i New York for fire år siden, har blitt til et omreisende norsk kokkesirkus som koker for matkjennere og superkjendiser verden over. Nå tar de fire toppkokkene sin enkle og lekne innfallsvinkel til matlaging videre til kokeboksjangeren. Hvordan lage fantastisk mat uten krevende oppskrifter? I boka presenterer The Flying Culinary Circussine 5 favoritt-teknikker for hver av de viktigste områdene i matlagingen: Kjøtt, fisk, grønnsaker og saus. Gjennom enkle steg-for-steg presentasjoner lærer du deg å mestre kokkenes tilberedningsmetoder, slik at du kan lage all supermaten du ønsker helt uten forkunnskaper. I stedet for oppskrifter viser kokkene hvilke forskjellige råvarer som kan brukes, slik at du selv kan sette sammen dine egne favorittretter. Resultatet er en kokebok for alle dem som blir skremt av vanlige kokebøker - i et hendig format, og til en pris som gjør at alle kan kjøpe den. Easypeezy!

Forlag Press

• "Gourmet for begynnere" av Øyvind Hjelle
  • "Mat og drikke" av Tom Victor Gausdal
  • "Bagateller" av Eyvind Hellstrøm
  • "Teknikker" av Andreas Viestad
  • "Familiekokeboka" av Ole Martin Alfsen
  • "Villmarksboka - utstyr, feltkunnskap og overlevelsesteknikk" av Lars Monsen
  • "Født sånn eller blitt sånn? - utro kvinner, sjalu menn og hvorfor oppdragelse ikke virker" av Harald Eia
  • "Historien om Norge - Bd. 4" av Karsten Alnæs
  • "Rømlingen - noveller" av Alice Munro