The fire

Ballantine Books 2008 Innbundet

Colorado, 2003: Alexandra Solarin reiser til Rocky Mountains for å feire sin mors bursdag. Åtte gjester er tilstede, men moren er forsvunnet. For tretti år siden trodde Alexandras foreldre at de hadde spredd brikkene til Monteglane-sjakkspillet rundt omkring i hele verden, og dermed begravd hemmeligheten som fulgte med dem. Nå er spillet i gang igjen. Albiania, 1822: Ali Pasha er den mektigste herskeren i det ottomanske riket. Han er truet av tyrkiske styrker og sender datteren Haidee ut på ei farefull reise for å smugle en av brikkene i Montglane-sjakkspillet ut av Albania. Boka er en frittstående oppfølger til romanen De åtte.

Forlag Ballantine Books

Utgivelsesår 2008