The fire child

Font 2016 Heftet

The chilling new psychological thriller by S. K. Tremayne, author of the Sunday Times No. 1 bestseller, THE ICE TWINS. When Rachel marries dark, handsome David, everything seems to fall into place. Swept from single life in London to the beautiful Carnhallow House in Cornwall, she gains wealth, love, and an affectionate stepson, Jamie. But then Jamie's behaviour changes, and Rachel's perfect life begins to unravel. He makes disturbing predictions, claiming to be haunted by the spectre of his late mother - David's previous wife. Is this Jamie's way of punishing Rachel, or is he far more traumatized than she thought? As Rachel starts digging into the past, she begins to grow suspicious of her husband. Why is he so reluctant to discuss Jamie's outbursts? And what exactly happened to cause his ex-wife's untimely death, less than two years ago? As summer slips away and December looms, Rachel begins to fear there might be truth in Jamie's words: 'You will be dead by Christmas.'

Forlag Font

Utgivelsesår 2016

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted England

Rachel kan ikke tro hvor heldig hun har vært. Hun er oppvokst i trange kår i London, men nå er hun plutselig gift med en krøsus fra Cornwall. Ektemannen, David, er perfekt, og Rachel forguder stesønnen, Jamie. Huset til David er enormt, og Rachels nye liv går ut på å restaurere det Davids avdøde kone ikke rakk.

Gradvis sprekker idyllen. Jamie begynner å oppføre seg merkelig, og kommer med en grusom spådom: Rachel kommer til å være død innen jul!

Rachel begynner å undersøke hva som kan være grunnen til stesønnens utbrudd, og ektemannens ulne svar. Julen nærmer seg med stormskritt...

Nok en av disse litt annerledes krimmene jeg har lest denne våren. God og fengende, men en litt pussig slutt, så den når ikke helt opp.

Her er min omtale av Ildbarnet. Linken fører til min bokblogg.

Spennende

• "Like før jeg døde" av S.K. Tremayne