The fifth witness

2011 Heftet

Dette er den fjerde boken om Mickey Haller.

Dette er den fjerde boken om Mickey Haller.

Serie Lincoln lawyer (4)

Omtalt sted Los Angeles

Elsker disse bøkene om Mickey Haller. Han brillierer i rettsalen. Har hørt alle bøkene som lydbok lest av Bendik Østbye Johannessen. Også han brillierer. Han får Haller til å høres ut som akkurat den lett arrogante advokaten som han er.

Michael Connelly... ikke Harry Bosch denne gangen, men LA advokaten Mickey Haller. Hehehe, riktig nok dukker Harry så vidt opp på en side i boka, men det er bare fordi disse to er svogere.

Dette er i sin helhet advokaten Haller sin historie. Og i sannhet, en herlig rettssak-krim er dette! Jeg kosa meg glugg! Connelly har tilsynelatende stor kunnskap om lov og rett, i hvert fall kjøper jeg det jeg får servert. Dramaet i rettssalen er meget troverdig og, ikke minst spennende! Fortalt med driv og engasjement.

Ok. Uten å røpe slutten ting blir kanskje litt «over-the top», litt vel fantasifullt, men som helhet holder denne storyen plenty. Jeg gir terningkast fem. Vel fortjent!

Denne Connelly-Mickey Haller boka er nok et herlig loppis funn. En pocket jeg raska med meg fra en loppis før korona stengte alt av loppemarkeder. Hva betalte jeg? 10 kroner? Det var vel anvendte penger. Mye superb underholdning for latterlig lite. Mikke Mus-penger:) hehehehe...

• "The crossing" av Michael Connelly
  • "The burning room" av Michael Connelly