The choice

2007 Heftet

Travis Parker jobber som veterinær i en småby i North Carolina. Helt til Gabby Holland kommer inn i livet hans, er han egentlig fornøyd med tingenes tilstand. Gabby er den nye naboen til Travis, og hun håper at hun snart skal kunne begynne å planlegge bryllupet sitt, siden hun og kjæresten har vært sammen i tre år. Etter hvert utvikler det seg imidlertid et forhold mellom Travis og Gabby, men spørsmålet er om forholdet og kjærligheten vil holde når de virkelig blir satt på prøve.

Travis Parker has everything a man could want: a good job; loyal friends; his dream home in small-town North Carolina. In full pursuit of the good life, he believes that a serious relationship with a woman would only cramp his style. That is until Gabby Holland moves in next door. Despite Travis's attempts to be friendly, she seems to have a chip on her shoulder about him. But something compels Travis to get to know his new neighbour. His persistent efforts lead them both to make tough decisions, the consequences of which neither could have foreseen. The Choice confronts us with the most heart-wrenching question of all: how far would you go to keep the hope of love alive?

Utgivelsesår 2007

Omtalt sted North Carolina

Avbrøt den her av den enkle grunn at den var så dårlig oversatt. Jeg begynte på den engelske og den gikk ned i ett jafs

Nok en midt på treet bok fra Sparks. Det eneste boken handler om er kjærligheten. Det er ingen spenningsmomenter, ingen mysterie. Den ble for lang og for enkel. Det ble for lite originalitet i denne. Det finnes andre bøker av Sparks jeg anbefaler mer enn denne, som Minnenes melodi og Toner fra et piano. For full anmeldelse, se edgeofaword: Et vanskelig valg

"What are you thinking about?" Laird asked. "It's not important." "What is it?" Travis turned toward him. "Did you ever notice how some colors are used for people's names but others aren't?" "What are you talking about?" "White and Black. Like Mr. White, the guy who owns the tire store. And Mr. Black, our third-grade teacher. Or even Mr. Green from the game Clue. But you never hear of someone named Mr. Orange or Mr. Yellow. It's like some colors make good names, but other colors just sound stupid. You know what I mean?" "I can't say I've ever thought about it." "Me neither. Not until just a minute ago, I mean. But it's kind of strange, isn't it?" "Sure," Laird finally agreed. Both men were quiet for a moment. "I told you it wasn't important." "Yes you did." "Was I right?" "Yep."

Én ting var sikkert: Han burde ha vært en bedre ektemann. Og mens han tenkte over spørsmålet om hvor langt et menneske burde strekke seg i den sanne kjærlighetens navn, skjønte han hva hans svar ville være. Noen ganger betydde det at man måtte lyve. Og snart måtte han bestemme seg for om det var det han måtte gjøre.

Det ligger i menneskets natur å være lat. Men det er godt å vite at jeg ikke er den eneste som forstår denne vesentlige sannheten.

Du må vite når du bør være lat. Utført korrekt er det en form for kunst,som alle kan dra nytte av.

• "Fotografiet" av Nicholas Sparks
  • "Kjærlighetens kraft" av Nicholas Sparks