The Black Prince (Penguin Classics)

av (forfatter) og Martha C. Nussbaum (introduction).

Penguin Classics Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

Forlag Penguin Classics

Format Paperback

Bradley Pearson er forfatter, men ikke spesielt suksessfull. Han er på vei til Italia for å skrive sin fjerde bok, men han har skrivesperre, og har dessuten ingen aning om hva boken skal handle om. Det viser seg å være lettere sagt enn gjort å forlate London. Ut av det blå, dukker eks-svogeren opp. Han kan fortelle at søsteren, som nå er en styrtrik enke, har flyttet hjem igjen til London, og hun ønsker å oppsøke Bradley. Han hater eks-kona, men blir likevel tvunget til å møte henne, da søsteren hans dukker opp. Hun har forlatt ektemannen, og er hysterisk.
Så dukker også Bradleys venn Arnold opp. Han er også forfatter, og en meget vellykket sådan. Arnolds kone, Rachel, og datteren, får også plass i dette dramaet fylt med sjalusi, kjærlighet, hat, og misforståelser. Det hele ender voldsomt.

Underholdene og spennende. Godt skrevet, og Murdoch er en forfatter jeg må lese mer av!

• "Kafka på stranden" av Haruki Murakami