Tenk som en munk

tren ditt eget sinn for å finne ro og mening i hverdagen

av (forfatter), Haakon Larsen (oversetter) og Christian Hestø (oppleser).

Cappelen Damm 2020 Lydfil

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

ISBN13 9788202699246

EAN 9788202699246

Boken har en tittel de fleste kanskje "ler" litt av. Jeg gjorde det selv helt til jeg hørte på en venns anbefaling. Innholdet er interessant, opplysende og lærerikt. Den gir en dybdeforståelse i viktighet av oppmerksomt nærvær i en travel hverdag. Veileder inn på positiv og oppløftende tankegang.

En inspirerende bok, men gikk litt lei på slutten. Kunne gjerne hatt denne som en oppslagsbok.

Husk at frihet ikke er å kunne si akkurat hva du vil, nøyaktig når du ønsker det, hvor enn det måtte passe deg. Ekte frihet er å aldri føle behov for å si slike ting.

Jo mindre tid du er fiksert på alle andre, desto mer tid har du til å fokusere på deg selv.

«Jeg skulle ønske» er bare et kodespråk for «Jeg vil helst slippe å gjøre noe som helst annerledes.»

Jeg er ikke det jeg tror jeg er, og jeg er ikke det du tror jeg er. Jeg er det jeg tror at du tror jeg er.

• "Omgitt av utfordringer - slik vender du motgang til medgang" av Thomas Erikson
  • "Løgnene vi forteller oss selv - hvordan se sannhetene i øynene, akseptere seg selv og få et bedre liv" av Jon Frederickson
  • "Gener, Gud og Gaia - om skjebne og tilfeldighet" av Dag O. Hessen
  • "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Stemmen eller støyen - om å være tro mot seg selv" av Märtha Louise
  • "4000 uker - tiden vår på jorden og hvordan bruke den godt" av Oliver Burkeman
  • "Alt jeg ser" av Lilli Bendriss
  • "Når kroppen sier nei - prisen vi betaler for skjult stress" av Gabor Maté
  • "Pust - nøkkelen til styrke, helse og glede" av Audun Myskja
  • "Generasjon prestasjon - hva er det som feiler oss?" av Ole Jacob Madsen
  • "Ensomhetens århundre - hvordan finne sammen i en verden som splitter oss" av Noreena Hertz
  • "Omgitt av dårlige sjefer - grunnen til at god ledelse er så sjeldent" av Thomas Erikson