Tenk enkelt

få mer av det som betyr mest

av (forfatter) og Carina Poulsen (oppleser).

Cappelen Damm 2018 Lydfil

Rydd hodet - lev mer! Ønsker du å fokusere mer på hva som gir deg energi og glede? Trenger du hjelp til å få ro i hodet? Da er Tenk enkelt boka for deg. I en verden full av alternativer og uendelige valgmuligheter trenger vi en mental verktøykasse for å klare å prioritere og være til stede i eget liv. Med Tenk enkelt gir psykolog Carina Carl deg kunnskap om og innsikt i grunnleggende psykologi. Her utfordrer hun deg til å tenke på hva som egentlig tilfører livet ditt mening, hva som er dine viktige verdier, og hvordan du gjør dine valg. Da blir det lettere for deg å leve et rikt og meningsfullt liv slik du selv ønsker. Hun gir deg enkle verktøy som gjør deg bedre rustet til å organisere din mentale innboks, og gode råd for hvordan du kan forenkle levestilen din. Forenkler du den, forenkler du tankesettet ditt, du fjerner mental støy og kan fokusere bedre på det som betyr mest for deg.

Format Lydfil

ISBN13 9788202609672

EAN 9788202609672

Det er kun når du tør å gjøre deg synlig, at du kan bli sett og verdsatt for den du er.

Å velge det viktigste handler om å grave samme sted helt til du finner vann, fremfor å grave på overflaten over et stort område - og aldri komme dypt nok.

Den amerikanske teologen Reinhold Niebuhr (1892-1971) skal ha uttalt følgende: Gud gi meg sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, mot til å forandre det jeg kan og forstand til å se forskjellen. I livet må vi akseptere at vi møter motgang, fordi motgang er nødvendig for å oppleve glede.

• "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Sunn tarm, klart hode - hvordan gode tarmbakterier beskytter og reparerer hjernen din" av David Perlmutter
  • "Hva hun klager over når hun klager over husarbeidet - roman" av Heidi Linde
  • "Hvem sa hva? - kvinner, menn og språk" av Helene Uri
  • "Meg, meg, meg - roman" av Linnéa Myhre
  • "Stillhet i støyens tid - gleden ved å stenge verden ute" av Erling Kagge
  • "Omgitt av idioter - hvordan forstå dem det ikke går an å forstå" av Thomas Erikson
  • "Barnet - roman" av Kjersti Annesdatter Skomsvold
  • "Du dør ikke" av Linn Strømsborg