Tatovert torso

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (gjendikter).

Gyldendal 2003 Heftet

Deler av et partert lik skylles i land på en strand utenfor Göteborg. Det eneste politiet har å gå etter, er en meget spesiell og vakker tatovering på torsoen. Tatoveringen fører kriminalbetjent Irene Huss til København, der hun samtidig skal lete etter datteren til en venninne. Jenta dro til Danmark for å bli modell, men nå er hun sporløst forsvunnet. Sporene peker i begge tilfeller mot et svært betent miljø, og etter hvert virker det som om den svenske etterforskerens blotte nærvær i den danske hovedstaden forårsaker nye, groteske voldshandlinger. Dette er den tredje romanen om Irene Huss.

Grøssende god tredjebok fra en av Sveriges krimdronninger. Deler av et partert lik skylles i land på en strand utenfor Göteborg. Det eneste politiet har å gå etter, er en meget spesiell og vakker tatovering. Tatoveringen fører kriminalbetjent Irene Huss til København, der hun samtidig skal lete etter datteren til en venninne. Jenta dro til Danmark for å bli modell, men nå er hun sporløst borte. «Spenningen holdes ved like gjennom hele boka .» Kurt Hanssen, Dagbladet «. den type bok man leser i ett strekk, uten å reise seg fra stolen.»Terje Stemland, Aftenposten

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205309166