Tankefeltterapi, akupunktur og meridianlære

av (forfatter) og Terje Horpestad (illustratør).

T. Horpestad 2010 Spiral

Formålet med denne boken er å gjøre tankefeltterapi mer konkret, lettere tilgjengelig og sette den inn i en større holistisk forståelse.

Tankefeltterapi (TFT) kan gi forbløffende resultater, noe som forutsetter at klienten klarer å være tilstede i sine ubehagelige følelser eller smerter. For de fleste klienter blir dette en ny mulighet til å bli kjent med nye sider inni seg selv. Smerter og vonde tabubelagte følelser er "noe" vi i vår kultur holder avstand til og ofte fortrenger. Har vi vondt i hodet, spiser vi smertestillende piller, og når vi er triste, bruker mange såkalte lykkepiller. Forbruket av antidepressive midler har økt betraktelig de siste årene. Årsaken kan skyldes at livet er blitt så travelt at man mister kontakten med seg selv. "Hvorfor drikker Jeppe?" Formålet med denne boken er å gjøre behandlingsformen mer konkret, lettere tilgjengelig og sette den inn i en større holistisk forståelse, slik at TFT kan bli en del av det naturmedisinske fagmiljø.

Forlag T. Horpestad

Format Spiral