Tampen brenner

av (forfatter), Henning Kolstad (oversetter) og Suzanne Paalgard (oppleser).

Strawberry Publishing 2020 Lydfil

Hanna på tre år våkner en morgen og oppdager at hun er helt alene i leiligheten. Hun vet at pappa er i et land langt borte, og hun tror at mamma har tatt med seg hennes nye lillebror og flyttet ut. For leiligheten er låst. Hanna er innestengt og helt alene. Petra Westman ved Hammarby politistasjon i Stockholm er på en tidlig joggetur da hun oppdager et spedbarn i et kratt. Det er svært medtatt. En skadet barnevogn ligger er stykke unna. Rett etterpå blir en død kvinne oppdaget. Hun har ingen identitetstegn på seg. En sekstenårig pike med vanskelige familieforhold blir funnet kvalt om bord på båten som går til Finland. Hennes yngre søster er igjen på båten under forhold ingen fjortenårige bør være i. Politiet forstår - etter at det er gått lang tid - at det er en slags sammenheng mellom disse tre sakene. Men interne problemer og tragedier ved politistasjonen gjør at arbeidet ikke flyter som det skal. Og vesle Hanna er fortsatt innelåst og alene. Hvem finner henne først? Carin Gerhardsen er klar med sin andre bok i serien om politistasjonen Hammarby i Stockholm. Tampen brenner utspiller seg i løpet av noen få dager i september. Det er et høyt tempo i fortellingen, og spenningen holder seg til siste side. Carin Gerhardsen (f. 1962) er matematiker og har arbeidet i IT-bransjen. Hun debuterte i 1992 med romanen På flukt fra tiden.

Forlag Strawberry Publishing

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

ISBN13 9788284191805

EAN 9788284191805

Serie Hammarby politistasjon (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Stockholm

Liste over bøkene jeg leser i 2011 :) Nyttårsforsettet er å lese flere bøker enn jeg leste i 2010 ;)

Favorittkategorien min er krim

Leketøy og leker

Liste over bøkene jeg leste i 2015. Hvilke har du lest, og hva synes du?

• "Død manns hånd" av Carin Gerhardsen
  • "Byssan lull" av Carin Gerhardsen
  • "Den gode datter" av Steffen Jacobsen
  • "Skrik under vann" av Jeanette Øbro Gerlow
  • "Håpefulle hjerte - en Kristian Swane-krim" av Jakob Knudsen
  • "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby