Tårer fra en stein

samtaler om et arbeid

Pål Waaktaar Savoy

Falck forlag 2017 Innbundet

Pål Waaktaar Savoy pleier ikke å snakke så mye. Det er derfor han skriver å mange låter. For å slippe. Men i oktober 2017 kommer boken om hans kunstnerskap - Tårer fra en stein. Mannen bak flere av de største hitene som noensinne har kommet ut av Norge snakker om sitt arbeid, tankesett og musikk. Om kunst, film og litteratur. Om drabantby-oppveksten i Oslo på 60- og 70-tallet, hans amerikanske liv gjennom snart 30 år, suksess og opp- og nedturer. Om a-ha, Savoy, Bridges. Om folkehav i store haller og stadioner, om konserter foran 50 mennesker. Om The Doors og Gunvor Hofmo. Om kona Lauren. Om Morten og Magne. Forfatter Ørjan Nilsson debuterte i 2014 med boken om Kings of Conveniences debutalbum Quiet Is the New Loud i Morgenbladets Topp 100-serie. Boken ble også oversatt til engelsk og sendte Nilsson på bokturné sammen med Kings of Convenience i Europa året etter. Nå har han skrevet Tårer fra en stein. Nilsson og Waaktaar Savoy har gjennomført lange intervjuer i New York, Berlin, Hamburg og i Oslo i løpet de siste to årene.an skrevet Tårer fra en stein.

Forlag Falck forlag

Utgivelsesår 2017

Omtalt person a-ha Paul Waaktaar Savoy Savoy

• "Menn uten kvinner" av Haruki Murakami
  • "Else går til psykolog" av Else Kåss Furuseth
  • "Pulp - roman" av Charles Bukowski
  • "Magnet - roman" av Lars Saabye Christensen
  • "Max, Mischa & Tetoffensiven - roman" av Johan Harstad
  • "Sovjetistan - en reise gjennom Turkmenistan, Kasakhstan, Tadsjikistan, Kirgisistan og Usbekistan" av Erika Fatland
  • "Havboka, eller Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider" av Morten A. Strøksnes
  • "La stå - noveller" av Ingvild H. Rishøi
  • "Nedenom og hjem" av Charles Bukowski