Synden og skjønnhetens profet

en roman om sex, svindel, vennskap og musikalteater

av (forfatter), Cille Dahl (oversetter) og Hilde Lyng (oversetter).

Gyldendal 2005 Innbundet

Søttenåringen Edward har en drøm, eller snarere en visjon eller et kall. Rampelyset blinker til ham med uimotståelig styrke. Han har til dags dato, sommeren 1983, steppet seg bekymringsløst gjennom livet, som en krysning mellom en forvokst Peter Pan og en uimotståelig Fred Astair. Men nå må hans trofaste, og ikke helt lovlydige venner løse et akutt pengeproblem. Kreativiteten blir satt i full sving. Og ispedd denne oppfinnsomme jakten på penger, er vennegjengens infame jakt på hverandre.

A Tale of Sex, Theft; Friendship and Musikal Theatre. Søttenåringen Edvard har en divadrøm, eller kanskje snarere en visjon, ja nærmest et kall: Rampelyset blinker til ham med uimotståelig styrke. Til dags dato (sommeren 1983) har han steppet seg gjennom livet som en krysning av en forvokst Peter Pan og en uimotståelig Fred Astair, men nå må han og hans trofaste, men langt fra lovlydige venner, løse et akutt pengeproblem. Kreativiteten blir satt i full sving. Og ispedd denne oppfinnsomme jakten på penger, er vennegjengens sexy og infame jakt på hverandre. Hvem som er forelsket i hvem og hvorfor, gjennomgår hyppige, smarte og høyst underholdende sceneskift, og samtidig er dette en leken og alvorlig biseksuell finne-seg-sjæl-skildring

Utgivelsesår 2005

• "Girlfriend in a coma" av Douglas Coupland
  • "Fritt fall" av Michael Connelly
  • "Smuleklubbens skamløse søstre" av Mian Lodalen
  • "New Frontier Hotel - roman" av Line Blikstad
  • "Da gråter englene - historien om en ung kvinne som blir utstøtt av Jehovas vitner" av Marianne
  • "Ensom ulv" av Jodi Picoult
  • "Jeg savner deg, jeg savner deg" av Peter Pohl