Sykdom og behandling

av (redaktør), Johnny Mjell (redaktør) og Edvin Bach-Gansmo (redaktør).

Gyldendal akademisk 2011 Heftet

Boka tar for seg grunnleggende sykdomslære, sykdomsprosesser og sykdommer i kroppens ulike organer. Med refleksjonsspørsmål, kliniske eksempler og kontrollspørsmål. Boka inngår i kunnskapspakken 37°C. Har ordforklaringer og register.

Boken tar for seg grunnleggende sykdomslære, sykdomsprosesser og sykdommer i kroppens ulike organer.

Sykdom og behandling er den fjerde boken i den naturvitenskapelige kunnskapspakken 37 ºC.
Boka er delt inn i fire deler:
Del 1 gir en innføring i de viktigste begrepene som anvendes i innenfor sykdomslære, bl.a. hvordan organisk sykdom henger sammen med ulike typer celleskade.
Del 2 gir en grunnleggende forståelse av hva som skjer ved den enkelte sykdomsprosess. I del 3 presenteres sykdommer i de enkelte organer og fremstillingen her bygger på kunnskapen fra del 2. Slik får leseren forståelse for at det er de samme patofysiologiske fenomenene som er virksomme ved mange ulike sykdommer.
I del 4 omtales emner som er relatert til sykdomslære og det bygges videre på kunnskapen som er gitt i bokens andre deler. Bokens pedagogiske oppbygning suppleres av oversiktlige tabeller og informative figurer, kliniske eksempler og kontrollspørsmål.

En tilgang til digital arbeidsbok er inkludert i boken.

Forlag Gyldendal akademisk

ISBN13 9788205323605

EAN 9788205323605

Serie 37 ºC

Pensumlittratur fra sykepleiestudiet. Lettlest og godt illustrert med mange gode oppgaver. Anbefales. Innvendige marger er for smale og ødelegger avsnitt nærmest margen. Boken må presses ned i pulten for å se tekst nærmest innbindingen.

• "Ringenes herre" av John Ronald Reuel Tolkien