Syk rose

Cappelen Damm 2010 E-bok

"Jeg blir ikke kvitt tanken på at det ikke var noe før den dagen jeg så jenta med såret, at det var da alt begynte..."

Tilsynelatende tilfeldig møter romanens forteller en ung kvinne med et hissig, dødt sår i ansiktet. Han følger etter henne, og vikles dermed inn i en etterforskning der fortid, nåtid og fantasi flyter sammen. Stadig flere spor leder fortelleren mot en mystisk menneskesmuglerliga som på en gåtefull måte har forbindelser til hans egen historie. Syk Rose kan leses som en guidet tur gjennom helvete; den er en underholdende og bisarr fortelling som befinner seg i et fascinerende skjæringsfelt mellom thrilleren, den psykologiske roman, og den absurde tradisjon.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202305079

EAN 9788202305079

Genre Thriller

En av norges beste forfattere synes nå jeg.. jeg er helt oppslukt i hans krimbøker og klarer ikke å gi slipp. så disse er ABSOLUTT verdt å lese :D

Torkil Damhaug er en av mine absolutt favoritt krimforfattere! Ihvertfall i Norge!
Anbefales på det sterkeste!

• "Creole Belle" av James Lee Burke
  • "Flykt, måne" av Torkil Damhaug