Svindel og multelikør

av (forfatter) og Kirsti Vogt (oversetter).

Silke 2014 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Pass opp for Pensjonistligaen!Märtha, Lynet, Riva, Stina og Anna-Greta kjeder seg på aldershjemmet Diamanten. Dårlig mat og trist oppvartning, for lite mosjon og stadige innsparinger - sannsynligvis ville de hatt det mye bedre i fengsel!Apatien sprer seg, men så får Märtha en lys idé: De skal begå en forbrytelse og sørge for å bli dømt for den. Et lite kupp av noe slag! Byttet skal de gi til fattige og gamle. Hvis Robin Hood kan, så kan vel vi!" mener Märtha.Gjengen setter rullatorene i høygir og tar inn på et luksushotell med massevis av rike gjester. Men alt går ikke som planlagt. Snart blir Pensjonistligaen dratt inn i underverdenen, og hva som helst kan skje."Bli med på en spinnvill rullatorferd gjennom handlingens usannsynlige krumspring. Dette er sjarmerende gæmlis-power!"Norsk Ukeblad"Boken var KNALL! Jeg lo meg gjennom hele boken. ... Humoren og driven i boken var super"Chris Abram, Norli"For en snasen gjeng med eldre! ... GO PENSJONISTGJENGEN:)"Elin Herikstad, Notabene"

Forlag Silke

Utgivelsesår 2014

Serie Pensjonistligaen (1)

Genre Humor Spenning

Omtalt sted Stockholm

Fornøyelig og sprudlende kriminalkomedie, med mange morsomme situasjoner og replikker. Les gjerne mer i bloggen min: http://artemisiasverden.blogspot.no/2013/02/fornyelig-om-svenske-kriminelle.html#more

Hvis du krysser Allan Carlsson (Hundreåringen som klatret...) og Karin Brunk Holmqvist, får du sannsynligvis noe i denne retningen! Morsom, sjarmerende og fornøyelig; feel-good, rett og slett ;o)

Jeg har lest den herlige kosekrimmen og her er min omtale av den:

Vil du lese en bok i samme gate som Potensgiverne og Hundreåringen som klatret ut av vinduet, er denne virkelig å anbefale. I boken følger vi fem eldre mennesker som rømmer fra aldershjemmet og ut i verden for å bli kriminelle. De mener nemlig at de vil få det bedre i fengsel, enn på hjemmet. En herlig, lettlest bok som jeg virkelig koste meg med!

Denne ble omtalt som årets morsomste da den ble utgitt(2012). Det er uten unntak den kjedeligste boka jeg noen gang har lest.

Det var bare synd at dronning Silvia hadde tatt skjønnhetsoperasjoner. En av verdens vakreste kvinner hadde ikke syntes at hun var vakker nok. Det var en katastrofe for kvinnebevegelsen og et stort nederlag for kvinnene, syntes Petra.

Hun var en amper kvinne, bestemt og korrekt og attpåtil så høy og tynn at Riva pleide å si at hun måtte ha blitt født i en takrenne.

«Greit, vi får ha en avstemning, da. Hvor mange vil i fengsel?»

«Du skal ikke tro at jeg ikke kan bruke musa bare fordi jeg er blitt eldre,» (...)

«Jeg er ikke søt. Man skal da vel ikke kalles for søt bare fordi man blir eldre.»

Morsomme bøker for voksne

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

Satte ned årets mål litt på grunn av skole, så årets mål er 15 000 sider.

Liste over bøkene jeg leste i 2015. Hvilke har du lest, og hva synes du?

• "Ran og rullator" av Catharina Ingelman-Sundberg
  • "Kranvriderne" av Karin Brunk Holmqvist