Svimlende muligheter, ingen frykt

Aschehoug 2008 Innbundet

To søstre bor på et øde sted, nord i landet. De lever ensomt og tilbaketrukket, forholdet dem i mellom er preget av mye krangling. Så kommer en mann inn i bildet og situasjonen tilspisser seg. En må bort, noe som stimulerer til overraskende hendelser og besynderlige resultater.

I ødemarken i Finnmark ligger det et hus. I huset bor to søstre. De er ikke unge lenger. De går sjelden ut. Det er lenge siden noen kom på besøk. De bor bortenfor konvensjoner og alminnelig sedvane. Prøver de å holde liv i hverandre eller å ta hverandres liv? Når vendte velviljen seg til hat? Hva slags glede nærer nedrighet og ondskap seg av? Rått og svart om to søstres innbitte maktkamp og avhengighet av hverandre. Når en mann kommer inn i bildet, tilspisser striden seg. Én må bort, noe som stimulerer til overraskende hendelser og bisarre situasjoner. Eller er det fantasien som tar overhånd?

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203194207

EAN 9788203194207

Omtalt sted Nord-Norge

Nordnorsk lesesirkel startet i januar 2019 (egen liste for fjorårets leste titler). Vi leser en nordnorsk forfatter i måneden, og møtes en gang i måneden for å snakke om lest bok.

• "Unevnelige hendelser" av Gøhril Gabrielsen
  • "Babetta" av Nina Wähä