Svein og rotta

Aschehoug 2006 Heftet

Kloakkturen : med Svein og rotta: Svein og ferieklubben skal besøke det store kloakkanlegget under jorda. På bussen blir Svein kvalm, det stinker, det drypper fra taket og døde rotter flyter forbi. Svein tenker på hetterotta hjemme som er hans beste venn, husket han å lukke døren til buret? Ferieklubben får en spennende tur i systemene inni og utenfor oss, sammen med giftige avfallsstoffer, tøffe gutter og vågale jenter. Svein og rotta på hospitalet: Melissa har brukket armen, og Svein og hetterotta Halvorsen besøker henne på sykehuset. Plutselig stikker Halvorsen av, og Svein og Melissa må legge ut på en ellevill jakt gjennom sykehuskorridorene. Svein og rotta går for gull: Dette er den femte boken om Svein og hetterotta hans, Halvorsen. Denne gangen tar Svein rotta med på kjæledyrutstilling. Her er det duket for dramatikk og mye moro, for dette er ikke bare en utstilling for rotter, men også for katter . På utstillingen kommer også kameraten til Svein, Dan, med rotta James Bond, og Melissa med rotta Pippi. De stiller alle i flere klasser: lydighet, hurtighet, selskap og standard.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203248368

EAN 9788203248368

Serie Aschehoug pocket

Genre Humor

• "Svein og rotta og kloningen" av Marit Nicolaysen
  • "Svein og rotta og verdensmesterskapet" av Marit Nicolaysen
  • "Svein og rotta feirer jul på landet" av Marit Nicolaysen
  • "Fortellingen om Miley Cyrus - jenta som ble Hannah Montana" av Celine Irgens Aagaard
  • "Svein og rotta på hesteryggen" av Marit Nicolaysen
  • "Svein og rotta og det store gavekaoset" av Marit Nicolaysen