Svartedauden

Gyldendal Tiden 2002 Innbundet

I fakta og fortellinger skildrer boka hva som skjedde under Svartedauden i Norge. Den forteller hvordan det var å leve i Norge på 1300-tallet, og om pestens herjinger gjennom Europa. Den forklarer hvordan lopper og rotter førte pesten fra land til land, hva som skjedde med de sjuke og hvordan livet blei for dem som overlevde pesten. Har register.

Den grusomme pesten - fakta og fortellinger for barn Tenk at Norge nesten gikk under! Noe sånt som annen hver person døde i løpet av ett års tid! Les historien om Cecilia fra Nonneseter kloster, om Eli som møter gutten fra Ravnedalen og om de jødiske barna som må flykte fra forfølgelser. Du får vite hvordan det var å leve i Norge på 1300-tallet og om pestens herjinger gjennom Europa. Hvilken rolle spilte lopper og rotter? Hva skjedde når man ble syk? Hvorfor ønsket noen å straffe seg selv? Hvordan var det etter pesten for dem som overlevde? Denne boka kan gi deg svar på hvordan det var.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205301245

EAN 9788205301245

Serie 10:12

Omtalt tid Middelalderen

Det er nå kun litt under 3 måneder igjen av 2016, så jeg synes det var på tide å starte en liste for 2017 med planlage prosjekt, og for å ha klar et sted å flytte over de jeg ikke rekker å bli ferdig med iår.

• "Og de hvite skyggene i skogen" av Maria Gripe
  • "En verdensomseiling under havet" av Jules Verne