Svarte sekunder

kriminalroman

Cappelen 2002 Innbundet

Helga Joner opplever alle mødres mareritt. Hennes lille datter, Ida, snart ti år, skal bare en tur til kiosken for å kjøpe et hesteblad og tyggegummi. Hun kommer aldri tilbake. Ni dager senere blir hun funnet, kledd i en hvit nattkjole og omsorgsfullt lagt til rette i en dyne, som en liten alv. Det blir en lang og vanskelig oppklaring for Konrad Sejer. Det fins ikke noe motiv og ingen logiske forklaringer. Men hans menneskekunnskap, hans medfølelse med både offer og overgriper, og hans kloke og direkte kommunikasjon, fører ham til veis ende også i denne saken. Dette er den sjette romanen om politietterforskeren Konrad Sejer.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788202223021

EAN 9788202223021

Serie Konrad Sejer (6)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Østlandet

En spennende bok med flere forskjellige personligheter.

Ikke noe galt med selve handlingen, men hei, så forutsigbart og så langsomt og kjedelig. Hadde det ikke vært for at jeg jo for ordens skyld måtte vite om jeg faktisk hadde rett, hadde jeg latt den ligge. (Jeg hadde rett.)

Hun fikk kåpa på plass og tok ham i hånda. Han var så høy at hun fikk noe ungpikeaktig over seg. Nesten så hun ville neie.

Inspirert av en morsom tråd på Facebook-gruppen "Hva leser du akkurat nå?" samler jeg her noen utvalgte titler som har farger i seg, og som jeg enten har lest og synes er bra, eller ønsker å lese. Det holder altså ikke å bare være en farget tittel ^^

Selger både engelsk og norske bøker. Har hatt de liggende ute på Finn lenge, men liten respons. Jeg legger ved bøkene på listen og fjerner de som blir solgt. Enkelte av bøkene er litt forskjellig i forholdt til bokelskere sine bilder. Send PM og jeg kan sende bilder.

Egentlig bare alt jeg har lest oppigjennom...det som er verdt å nevne riktignok. Hukommelsen min er elendig, så jeg husker sikkert ikke alt en gang=)Mye av dette ble lest sene nattetimer i en liten, blå brakke da jeg jobbet nattevakt som vekter på ubåthavna i Kristiansand, på ferieturer eller under dyna.

• "Djevelen holder lyset" av Karin Fossum
  • "Drapet på Harriet Krohn - kriminalroman" av Karin Fossum