Svart som ibenholt

av (forfatter) og Merethe Eidstø Kristiansen (oversetter).

Gyldendal 2015 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Det var en gang en jente som hadde en skygge ...

Tredje og siste del i den fantastiske Snøhvit-trilogien -- en finsk braksuksess!

Det er like før jul, og dramaklassen skal sette opp en ny tolkning av eventyret om Snøhvit. Lumikki Andersson har fått æren av å spille hovedrollen. Hun har også fått en kjæreste, en hyggelig gutt som spiller den mannlige helten i stykket. Alt er nesten for godt til å være sant.
Noen dager før premieren begynner Lumikki å motta anonyme meldinger fra en fanatisk beundrer som truer med å gjøre premieren til et blodbad. Mens Lumikki forsøker å finne ut hvem personen bak de anonyme meldingene er, konfronteres hun med mørke hemmeligheter fra sin egen fortid. På toppen av det hele tar Liekki, hennes livs store kjærlighet, kontakt etter over ett år.
Snart står premieren står for døra, og tida er i ferd med å renne ut. Lumikki må komme den mystiske beundreren i forkjøpet, mannen som later til å ha en sjel svart som ibenholt.
SVART SOM IBENHOLT er tredje del i Lumikki-trilogien. Serien har blitt en suksess verden over med rettigheter solgt til 47 land.
Sterk ungdomsthriller fra finsk stjerne. (VG)
Fans of Nesbø and Larsson won't be disappointed. (Publisher's Weekly; starred review)

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205458666

EAN 9788205458666

Serie Snøhvit-trilogien (3)

Genre Spenning

Omtalt sted Finland

Siste bok i trilogien om Lumikki. Jeg blei ørlite grann skuffa over denne. De to første bøkene har vært veldig spennende på hver sin måte, med ganske komplekse plot, mens denne virker litt enklere, og er også kortere.
OK, men ikke kjempebra.
Men boka er veldig stilig, med svart snitt på sidene, som passer veldig bra til tittelen.

"Svart som ibenholt" er tredje bok i triologien om Lumikki.
Denne boken handler om at Lumikki stadig vis blir minnet på hvilke dårlige minner hun hadde for noen år siden. Plutselig begynner hun å motta anonyme trusler og meldinger fra en hemmelig beundrer, som er i ferd med med å gjøre skole stykket hun spiller hovedrollen i, om til et blodbad.

Jeg syntes at boken var litt kjedelig på begynnelsen, men etterhvert som jeg kom litt inn i boken ble den spennende å lese.

Lumikki prøvde å lokalisere høyttalerne i kjøpesenteret med øynene. Hvis hun bare så på høyttalere med et tilstrekkelig sint blikk, så ville de kanskje kortslutte og de grusomme juleslagerne stilne. Hiten til Wham! var fra 1984. Var det ikke på høy tid å begrave den på de grusomme slagernes kirkegård?

• "Hevneren fra Helheim" av Arne Lindmo
  • "Kelestriel" av Torbjørn Øverland Amundsen