Svart daggry

av (forfatter), Rolf Börjlind (forfatter) og Kjell Jørgen Holbye (oversetter).

Gyldendal 2015 Innbundet

Cilla og Rolf Börjlind plasserer seg blant de beste av skandinaviske krimforfattere.

Olivia Rönning har valgt å vende tilbake til politiet og har fått jobb på det lille tettstedet Arild i Skåne. Da det lille samfunnet rammes av mordet på et barn, blir Olivia dradd inn i etterforskningen.
Noen dager senere begås det et nytt drap rett utenfor Stockholm. Dødsfallet har klare paralleller til dødsfallet i Skåne. Rikskrim kobles inn, og Mette Olsäter blir satt på saken. Mistanken rettes mot rasistiske kretser.
Samtidig får den tidligere politimannen Tom Stilton en utklippsbok om det uoppklarte mordet på en tidligere luksusprostituert. Tom ble i sin tid presset ut av etterforskningen, men har aldri klart å glemme den gamle saken.
Da det viser seg at et DNA-spor knytter de to sakene sammen, tar det hele en uventet vending, og Tom Stilton, Mette Olsäter og Olivia Rönning må jobbe sammen for å bekjempe skruppelløse drapsmenn.
Svart daggry er Cilla Og Rolf Börjlinds tredje bok om Olivia Rönning, Tom Stilton og Mette Olsäter.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205429819

EAN 9788205429819

Omtalt sted Sverige

spennende og dessverre toppaktuell!

Sekt i hippitiden, arvesynden og nynazistiske undertoner. Meget politisk korrekt svensk krim. Gidder ikke mer fra henne.

Her er min anmeldelse av "Svart daggry" (ekstern lenke)

Boka startet bra, men etterhvert ble den litt langtekkelig. Jeg liker hovedpersonene og vil gjerne ha mer Olivia, men da må spenningen holdes gjennom hele boka med mer driv enn denne

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Alt som leses i 2017 havner her, i den rekkefølgen lesingen avsluttes i.
Skriver kortfattet notater om boka:
-handling / tematikk
-leseropplevelse
-favorittsetning
-nye ting jeg lærte
-annet jeg biter meg merke i

• "Sov du vesle spire" av Cilla Börjlind
  • "Den tredje stemmen" av Cilla Börjlind