Forlag eget

Utgivelsesår 2013

Språk Norsk

Finansthriller som gir et spennende innblikk i hva som foregår bak lukkede dører i norske styrer, der maktkamp, grådighet og bedrageri er viktige ingredienser.

Beskrivelse
Midt i livet etablerer den ambisiøse Anna Berg seg på nytt med en lovende styrekarriere. Anna tror hun har truffet jackpot når hun lander et styreverv i den fremadstormende teknologibedriften World Vision. Men får snart erfare at styredrømmen utvikler seg til et mareritt av utpressing, søksmål og bedrag. Hun klyper seg i armen hver morgen og håper at det hele har vært en vond drøm, men marerittet fortsetter og bringer Anna inn i ukjent og truende farvann. I kampen for å renvaske seg får hun uventet hjelp av den art deco elskende Klassekampen-journalisten Borgar Gran.
Generell informasjon
Verken Norge eller Norden er fredelige oaser med tanke på økonomisk kriminalitet. Både Transparency Internationals Corruption Perception Index og PwCs Global Economic Crime Survey, viser at omfanget av økonomisk kriminalitet er like stort i Norge som i andre land. Underslag, svindel, utpressing, innsidehandel og kursmanipulering lever i beste velgående i norsk næringsliv.

Finansthrilleren Supergirl er anbefalt pensum ved styrekursene på Handelshøyskolen BI, og i april 2013 skal forfatteren holde styrekurs på BI der hele romanen fungerer som et case i styreansvar og risikohåndtering.