Super lykkelige magiske skogen

av (forfatter), Matty Long (illustratør) og Anitra Guddal Figenschou (oversetter).

Figenschou 2016 Innbundet

Denne boken er midlertidig utsolgt, men det finnes to andre fantastisk fine bøker av Matty Long fra DEN SUPERLYKKELIGE MAGISKE SKOGEN, de heter:
Superlykkelige Magiske Skogen - Dommedagssneglen
Superkalde Magiske Skogen

TO LETTLESTE FANTASYBØKER
SUPERLYKKELIGE MAGISKE SKOGEN er et FANTASY-univers for barna som gir masse LESEGLEDE. Her det det store bokstaver, små bokstaver, snakkebobler, litt tegneserie, litt let-og-finn bok, masse referanser til tv-serier og dataspill som ungene kjenner og elsker.

FÅR ANDRE BØKER TIL Å VIRKE KJEDELIGE
«Jeg utfordrer deg til å prøve å finne en søtere historien enn denne bildeboken av Matty Long. [...] Du skjønner hvor kjedelig de fleste andre bøker for barn er når du kommer over denne boken.» - The Times

EN EKSPLOSJON AV TULLETE FANTASI OG MORO
-The Bookseller

«Dette er en billedbok fylt til randen av action på hver eneste side. Det er en fryd å lese.» - Evening Gazette

«Jeg er ikke sikker på hvem som synes denne boken er morsomst! Ungene boken er laget for, eller de voksne som leser for barna.» - Jill Bennett, Red Reading Hub

«Long fyller nesten hver eneste side med detaljer som vil holde unge lesere engasjert og interessert.» - Kirkus Reviews

DISSE BØKENE GJØR MEG SUPERLYKKELIG
«Mattys bøker gjør meg SUPERLYKKELIG! De er super morsomme, super oppfinnsomme og super tullete.» - Chris Riddell, barnebokillustratør og forfatter

«Superlykkelige Magiske Skogen er en eksplosjon av ideer og farger holdt sammen av kjærlighet til fantasy sjangeren.» - The BookBag

«Longs illustrasjoner er fylt til randen av magiske skapninger og crazy detaljer. Uten noen annen baktanke enn å lage maks moro.» - Julia Smith, Starred review in Booklist

ÅRETS BESTE BILDEBOK
Den første boken ble nominert til årets beste bildebok av Waterstone (den kjempestore bokhandelen i London!) og kåret til årets beste bildebok av 13 000 britiske barn (ala vår egen Arks barnebokpris). Nå er filmrettighetene til

Forlag Figenschou

Utgivelsesår 2016

Genre Fantasy

• "Uni enhjørning" av Amy Krouse Rosenthal
  • "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Steder å tisse" av Svein Nyhus
  • "Ulveskogen" av Nora Brech