Sula

av (forfatter) og Mona Lange (oversetter).

Aschehoug 2004 Heftet

Morrisons andre roman foregår i Ohio første halvdel av 1900-tallet. Sula vokser opp på bestemorens pensjonat. Nel blir Sulas bestevenninne. Men så skjer det: Under lek kaster Sula en gutt i vannet, og han kommer ikke opp igjen. Hemmeligheten forfølger de to venninnene også i voksen alder. Romanen er et gruppeportrett av forskjellige skjebner, og skildrer Sulas kamp for å overleve; en kamp mot fellesskapet og mot seg selv.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788203208324

EAN 9788203208324

Serie Aschehoug pocket

Omtalt tid 1900-1945

Omtalt sted Ohio

Lonley, ain't it?

Yes. But my lonley is mine. Now your lonley is somebody else's. Made by somebody else and handed to you. Ain't that something? A secondhand lonley.

A young man of hardly twenty, his head full of nothing and his mouth recalling the taste of lipstick.

Nobody knew my rose of the world but me....I had too much glory. They don't want glory like that in nobody's heart.

Basert på en twittermelding presenterer jeg her listen over bøker et skolestyre i Virginia har forbudt. I 2023.

Der det finnes norsk oversettelse har jeg lagt til den.

Begrunnelsen sier tweeten ingenting om, men rasetematikk og fantasy er såvidt jeg kan se fellesnevnere. Jevnt over har bokelskere gitt høye terningkast. Kanskje en god grunn til å lese disse?

Because I heart Oprah <3

Opprydning i bokhylla, alle bøkene er innbundet med omslag om ikke annet er nevnt. Prisen er 50,- pr bok. Ved sending betaler kjøper frakt i henhold til postens satser.
Kan også ta bøker i bytte, kom med forslag eller sjekk ønskelista mi.
Jeg er ikke her inne regelmessig slik at det kan lønne seg å kontakte med via her:

• "De blåeste øyne" av Chloe Anthony Wofford
  • "Paradis" av Chloe Anthony Wofford