Sudden death

av (forfatter) og Even Holt (forfatter).

Vigmostad Bjørke 2014 Lydfil

Søskenparet Anne Holt og Even Holt er aktuelle med en ny, forrykende thriller om Sara Zuckerman, i en verden der penger er makt og fotballspillerne brikker for eierne. Det er Champions League-finale på Wembley Stadion, og hjertelegen Sara Zuckerman er til stede. Idet dommeren blåser av kampen, er det bare Sara som oppdager spilleren som segner sammen på banen. 600 millioner TV-seere blir vitner til at hennes resolutte inngripen berger livet til spilleren. Saras nyvunne berømmelse fører til et møte med finansmogulen Najib Aysha, eier av Premier League-klubben Notting Hill. Men møtet mellom de to skal vise seg å bli skjebnesvangert. For dem begge.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2014

Format Lydfil

ISBN13 9788241911224

EAN 9788241911224

Serie Sara Zuckerman og Ola Farmen (2)

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted London Oslo Akershus

Var usikker på om jeg skulle gi denne 3 eller 4. Skulle vært halve poeng! Bra bok og historie, men til tider litt komplisert og vanskelig følge. Litt brå slutt. Savner en clossure. Kommer det en oppfølgende?

Plottet i seg selv er bra nok, men det ble altfor mye lege/medisin-prat her!

Lite troverdig
(Link til omtale på bloggen min som jeg startet opp et drøyt halvår før jeg oppdaget Bokelskere, derfor legger jeg ut et knippe av de tidligste bokomtalene.)

Av en eller annen grunn som jeg ikke kan forklare, har jeg en motvilje mot skandinaviske forfattere (stort sett). Derfor var jeg tvilende til å lese denne, men jeg gjorde det et forsøk.
Merker at det ikke er en oversatt tekst, og det drar opp. Plottet er også forsåvidt spennende, men det blir for mye frem og tilbake mellom to mysterier, og jeg klarer ikke helt å følge med. Terningkast 3.

Ble for meg an ganske langtekkelig bok. Mye detaljer som gjør at spenningen kommer noe i bakgrunnen. En bok om doping og penger.

• "Lekene" av Bo Svernström
  • "Tre timer" av Anders Roslund