Stressmestrer

10 bud for å få en hverdag med mindre stress og mer overskudd

Gyldendal 2011 Innbundet

Boka forklarer hva stress er og hvordan vi kan håndtere og unngå stress i hverdagen. Den gir blant annet råd og inspirasjon om hvordan redusere stress ved hjelp av positivt selvsnakk og hvordan stoppe stresshormoner gjennom fysisk trening.

Hva er stress, hva utløser stress, og hvordan kan du håndtere og redusere stress best mulig i hverdagen?I dag sykemeldes like mange av psykisk utmattelse og utbrenthet som tidligere ved rent fysiske belastningsskader. Rapporter viser at nesten 60 prosent av oss opplever stressrelaterte plager, som smerter i kroppen, hodepine, tretthet og søvnproblemer.Boken har som utgangspunkt at det er du selv som må ta ansvaret for situasjonen. Du lærer hvordan du skal lytte til kroppens signaler og bruke ulike teknikker for å finne indre ro. Du får råd om å fokusere på, og være takknemlig for, det positive i livet ditt ? og råd om hvordan du skal akseptere det du likevel ikke kan endre på. Du lærer å finne en bedre balanse mellom arbeid og hvile, være snill med deg selv og le så ofte du kan!

ISBN13 9788205408425

EAN 9788205408425

• "Tid til alt - gjør mer av det du tror på" av Cecilie Thunem-Saanum
  • "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Livslyst - om å møte og mestre motgang" av Anbjørg Sætre Håtun
  • "Lev livet nå - mindfulness i hverdagen" av Rebekka Th. Egeland
  • "Kaféen ved verdens ende - en fortelling om meningen med livet" av John Strelecky
  • "Malurtveien 10 - roman" av Maria Sand
  • "Synnøves system - slik ryddet jeg meg lykkelig" av Synnøve Skarbø