Stone of Tears (Sword of Truth, Book 2)

Tor Fantasy 1996 Mass Market Paperback

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.com

Forlag Tor Fantasy

Utgivelsesår 1996

Format Mass Market Paperback

Språk Engelsk

Nei, nå orker jeg ikke mer. Synes det var mye prat i bok en, men nå tar det jo helt av! Folk greier ut og forklarer hverandre ting på et sånt detaljnivå og med så mange repetisjoner at jeg tok meg selv i å begynne å lese avisa mens jeg hørte på. Kjeeeedelig! Takk for seg.

Handlingen i boken fortsetter der første bok sluttet. Det har blitt en rift i Underworld som fører med seg mye fare, Vokteren av Underworld er i ferd med å slippe løs, så nå må Zedd, Richard og Kahlan prøve å gjøre alt dem kan for å få igjen riften. Det skjer noe veldig uventet så gjør at dem splittes, Kahlan prøver å finne Zedd sånn at dem kan hjelpe Richard, mens Zedd roter seg litt vekk fra det han egentlig skulle ha gjort og Richard blir tatt til en slags fange og må prøve alt han kan å komme seg løs...

Boken er utrolig tykk og dette er dessverre et stort minus for min del. Handlingen er veldig kjekk og spennende, men jeg klarte ikke å kose meg så mye med boken. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg tror det har noe med at når boken blir så stor så mister jeg fort tålmodigheten min og ønsker bare å lese andre bøker, selv om boken faktisk er bra. Forfatteren har valgt å beskrive alt veldig detaljert og dette er både bra og negativt, det er mye som kanskje er unødvendig å beskrive så veldig detaljert og det gjør boken veldig tykk og at handlingen går ganske sakte om det gir mening.
Jeg likte veldig godt disse bøkene og skulle egentlig ønskt jeg orket å lese store bøker, men konsentrasjonen og tålmodigheten min er for dårlig. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere bøker i denne serien, men jeg er glad for at jeg fikk lest disse to. Og jeg har alltid den fantastiske TV serien å kose meg masse med.

As you well know, superstition needs no grounding in truth, but once rooted, it grows a strong though twisted tree.

He knew people held tightly to their doctrines and were close-minded about it. Sister Verna believed what she did and he wasn't going to change it. He had never faulted people for the beliefs they held; he was not about to start now. Such beliefs, true or not, could be a balm.

På tide med å legge ut nye til salgs/bytte lister siden jeg nettopp har lagt ut 4 ønskelister på tegeserier/Graphic Novels. Har 198 ex for tiden (3. april 2016). I denne lista er det bare skjønnliteratur på engelsk. Hvis det ikke er noen beskrivelse av boka er den kjøpt brukt, enten har jeg kjøpt den brukt eller den er fra den gangen da Bok & Bladmagasinet som jeg jobbet i skiftet eier og ble til Literaturhjørnet og jeg fikk en del bøker som den nye eieren ikke var interesert i.

• "Blood of the Fold (Sword of Truth, Book 3)" av Terry Goodkind
  • "Chainfire - Chainfire Trilogy, Part 1 (Sword of Truth, Book 9)" av Terry Goodkind
  • "Soul of the Fire (Sword of Truth)" av Terry Goodkind
  • "Debt of Bones (Sword of Truth Prequel Novel)" av Terry Goodkind