Stompa og en betalende gjest

av (forfatter) og Radioteatret (utgiver).

NRK lydbokforl. 2002 CD

Stompa skal ha straffetime med Lektor Tørrdal. Stompa og Bodø skal også lage klasseavis. Bergen vil spandere boller og brus i Stakavik på sine gode venner Stompa og Bodø. De tror de skal rekke det akkurat før straffetimen begynner, men uforutsette problemer utvikler seg mot katastrofe. Da dukker det opp en ung dame på kafeen og hun oppfører seg som den gode fe. Hun redder guttene fra en pinlig situasjon, og hun redder klasseavisen. I hovedrollene: Lars Nordrum, Gisle Straume, Sverre Hansen og Dan Fosse.

Klassen til Stompa skal ha straffetime med lektor Tørrdal. Bergen har fått ti kroner i gave og er en holden mann. Stompa og Bødø skal lage klasseavis, men får ikke vite av lektor Tørrdal hva forbokstavene P.T. står for. Både fornavn og alder vil han holde for seg selv. Bergen vil spandere boller og brus i Stakavik på sine gode venner Stompa og Bodø. De skal rekke det akkurat før straffetimen begynner, tror de. Uforutsette problemer utvikler seg mot katastrofe. Da dukker det opp en ung dame på kafeen og oppfører seg som den gode fe. Hun redder guttene fra en pinlig situasjon, og hun redder klasseavisen.

DU STORE ALPAKKA!
I snart femti år har Stompa, Bergen, Bodø og lektor Tørrdal levd sitt pensjonatskoleliv i radioen til glede for stadig nye generasjoner. Forviklingene på Langåsen pensjonatskole er fremdeles blant Lørdagsbarnetimens mest populære hørespill. Produsert i NRK Oslo 1959.

Forlag NRK lydbokforl.

Utgivelsesår 2002