Stompa lager jul

av (forfatter) og Radioteatret (utgiver).

NRK lydbokforl. 2003 CD

Det nærmer seg juleferie på Langåsen pensjonatskole. Stompa venter på å få igjen sin konfiskerte lommekniv før ferien, men lektor Tørrdal er ikke helt i humør. Stompa lager papirlenker til jul, av gamle skolebøker. Lektor Tørrdal blir rasende, og som straff må Stompa rydde klasserommet og holde seg unna juletrefesten. I rollene: Lars Nordrum, Gisle Straume, Sverre Hansen, Dan Fosse, Johannes Eckhoff og Arne Lie.

Det nærmer seg juleferie på Langåsen pensjonatskole. Stompa venter utålmodig på å få igjen sin konfiskerte lommekniv før ferien, men Lektor Tørrdal er ikke helt i humør. Han har nemlig mistet sin kjære fyllepenn . akkurat nå som vitnesbyrdene skal skrives. Forberedelsene til juletrefesten er i full gang, og Stompa bruker tiden til å klippe ut papirlenker . av gamle skolebøker. Lektor Tørrdal blir rasende. Stompas straff er å rydde i klasserommet og holde seg borte fra juletrefesten, men som vanlig har Stompa litt andre planer enn Lektor Tørrdal.

I snart femti år har Stompa, Bergen, Bodø og lektor Tørrdal levd sitt pensjonatskoleliv i radioen til glede for stadig nye generasjoner. Forviklingene på Langåsen pensjonatskole er fremdeles blant Lørdagsbarnetimens mest populære hørespill.

Forlag NRK lydbokforl.

Utgivelsesår 2003