Størst av alt

av (forfatter) og Ola B. Johannessen (oppleser).

Lydbokforlaget 2005 Lydfil

Bernhard Land har slått seg ned i Andalucía for å anlegge en golfbane. Her møter han Consuela. For første gang i livet opplever han kjærligheten, men snart møter han hindringer, og Bernhards fortid avsløres. Nå, under anleggsarbeidet i Andalucía, dukker det opp et arkeologisk funn som kan redde både kjærligheten og golfbanen, eller føre til Bernhards undergang.

En stort anlagt roman om tro, håp og kjærligheten i alle dens avskygninger.
Da Bernard Land var ung, tok Djevelen en flik av sjelen hans. Men om det var Djevelens eller verdens fortjeneste, fikk han alt man kan ønske seg i bytte: en strålende karriere i reklamebransjen, hell i spill, og en kone som elsker ham.
Men alt han føler er en tomhet, som han flykter fra på alle mulige måter: gambling i Las Vegas, golf, karriere, og alkohol. Når flukten ender og han faller, faller han hardt. Med restene av formuen drar han til Andalucía for å anlegge en golfbane på området ved siden av et arkeologisk utgravingsfelt. Her treffer han Consuela, som arbeider med tilbakestående ungdom, og blir mer og mer tiltrukket av henne.
Så dukker det under utbyggingsarbeidet opp et funn som kan snu situasjonen til noe positivt for Bernard , men bare hvis han er villig til å spille høyt med kjærligheten som innsats - eller å gjenoppta forholdet til Djevelen.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2005

Format Lydfil

Omtalt sted Spania

Tildelt litteraturpris Havmannprisen 2004

Favorittkategorien min er krim

Leste og uleste bøker i bokhylla

• "Syndenes forlatelse - kriminalroman" av Morten Harry Olsen
  • "Mord og galskap - roman om en forbrytelse" av Morten Harry Olsen