Stjerneskudd

sangen til Arne

Oktober 1992 Heftet

Fortsettelse av romanen Villskudd. Stjerneskudd handler om de homofiles gyldne 70-tall.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 1992

Serie Albatross

Omtalt tid 1970-1979

En fantastisk bok egentlig som handler om hvordan vi mennesker forholder seg til hverandre. Boken har en mengde lyssky virksomheter som ikke tåler dagens lys. Jeg likte boken utrolig godt, men forfatteren hadde et par avsløringer som nok dessverre trakk den ned et hakk. Boken fikk meg til å tenke på hvor tålmodig man egentlig bør være, så her har vi mye å lære. Morsom var den også. Lo høyt i alle fall 3 ganger.

Du vet jo at vi alle sammen vil forbedre verden. Du vet hvor mye hver og en av oss er villig til å ofre for å være med på å skape et framtidig Norge, hvor ingen har mulighet til å berike seg på andres bekostning, hvor alle er like mye verdt og har like muligheter til å utvikle seg på alle områder, hvor enhver kan få ute sitt beste etter evne og lønnes etter behov. Vi ber om mot og kraft til å fortsette å arbeide frem mot dette målet, for du vet jo at vi vil det beste for alle.

Das kapital syntes jeg var tung og ubegripelig,men det var jo min fordømte plikt å lese den. Jeg fikk ytterst dårlig samvittighet hver kveld når jeg la meg,fordi det svære bokbeistet lå på nattbordet mitt og stirre anklagende på meg.

Til tross for melankolien og selvmrdlidenheten som jeg hadde bestemt meg for å dyrke,greide jeg ikke å undertrykke sporadiske anfall av optimisme og håp.