Stjerneregattaen

av (forfatter), Steve Pieczenik (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Tiden 2000 Innbundet

I år 2025 dominerer internett verden og kriminaliteten truer med å dominere internett. Nettspeiderne er en frivillig organisasjon av unge nettbrukere som forsyner politiets spesialavdeling Net force med opplysninger. De vikles stadig inn i både virkelige og virtuelle kamper på liv og død.

Nettspeiderne blir på ny innvolvert i høyteknologisk dramatikk, denne gang handler det om østeuropeisk ungdoms teknologitørst. Året er 2025. Internett dominerer verden og kriminaliteten truer med å dominere internett. Spesialavdelingen Net Force er opprettet for å bekjempe terror og kriminalitet på og rundt nettet. Nettspeiderne er en frivillig organisasjon av unge nettbrukere som forsyner Net Force med opplysninger. De vikles stadig inn i virtuelle kamper på liv og død. Nettspeiderlaget deltar i en konkurranse, en interstellar regatta mot lag fra andre land som har konstruert sine egne virtuelle romskip. Men et av lagene er fra Karpateralliansen. Etter år med konflikter på Balkan har de lenge vært under teknologiboikott, og de er villige til å gjøre hva som helst for å få tak i vestlig spissteknologi. Det er opp til Nettspeiderne å stanse dem - før de får gjort virkelig skade. Stjernergattaen er femte bok i Net Force-serien for ungdom. Boken er skrevet i samarbeid med Steve Pieczenik. Oversatt av Henning Kolstad.Tom Clancy (f.1947) er opphavsmannen til sjangeren "teknothriller". Siden debuten, Jakten på Rød Oktober (1986), har han stadig imponert med sine omfattende kunnskaper om moderne våpensystemer, teknologi og terrorisme.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000

Serie Net force for ungdom (5)

Genre Science fiction Agenter og spioner

• "Røde Kanin" av Tom Clancy