Stikk!

av (forfatter) og Cathrin Gram (oppleser).

Cappelen Damm 2012 Lydfil

Molly er 12 år og har bodd i mange fosterhjem, men det har aldri gått særlig bra. Nå har hun en siste sjanse, men fortiden gjør det vanskelig å starte på nytt med ny familie, nye venner og ny skole. Boka følger Molly og den jevngamle Truls, fra hvert sitt ståsted, inntil deres veier krysses.

Format Lydfil

ISBN13 9788202389246

EAN 9788202389246

Stikk! av forfatter: Morten Hovland
Laget av:Stina-Mathilde Narverud

Stikk! er en bok som er skrevet av Morten Hovland og inneholder 256 sider. Stikk har også vært en TV-serie som gikk på NRK super høsten 2011, altså før boken ble utgitt. Boka handler om tolv år gamle Molly som blir plassert i et nytt fosterhjem, etter å ha blitt kastet ut av flere andre fosterhjem. Molly vet at dette er hennes siste sjanse til å bo hos en foster-familie, og bestemmer seg for å gjøre sitt beste. Men fortiden hennes vender tilbake og hun skylder penger til en som er veldig utålmodig. Dette gjør det svært vanskelig for henne å leve et normalt liv, helt til hun møter Truls og alt ser ut til å gå oppover igjen.

Jeg synes boken er bra fordi den er lettlest og enkel å forstå. Den er full av spenning, f.eks. da Molly skal stjele mobiler for å betale tilbake pengene henne skylder. Eller da Molly er alene med Truls, på taket til en bygning. Jeg liker romantiske bøker om kjærlighet, og dette var det masse om i denne boken. Truls prøver å komme nærmere Molly, og de blir bedre og bedre kjent, og snart blomstrer kjærligheten. Jeg vil gi denne boken terningkast 4. En lettlest, spennende og romantisk bok. Passer for barn fra 10-13 år.

• "Ildprøven" av Lene Kaaberbøl
  • "Byttet" av Amanda Hocking
  • "Kirsebærsnø - roman" av Ingelin Røssland
  • "Våk over meg" av Amy Plum
  • "Hulder" av Tonje Tornes
  • "Halvgudene ; Svart regn" av Mari Moen Holsve
  • "Smaragdatlaset - begynnelsens bøker" av John Stephens
  • "Sinnssykt forelsket" av Katarina von Bredow
  • "Hvis jeg blir" av Gayle Forman
  • "Jenta med snø i håret" av Ninni Schulman