Stevnemøte med døden

Aschehoug 1996 Heftet

En gammel, amerikansk rikmannsfrue er på reise i Jerusalem. Hun er maktsyk og sadistisk, utnytter sine medmennesker, er hatet av sine barn, stebarn og svigerbarn. Da hun blir funnet død, tilsynelatende av et hjerteanfall, sørger ingen over henne. Poirot har imidlertid en annen oppfatning av dødsårsaken.

Utgivelsesår 1996

ISBN13 9788203202377

EAN 9788203202377

Serier En Poirot-bok Agatha Christie 120 Hercule Poirot

Genre Politi og detektiver Krim

Poirot sa: - Offerets moralske karakter har intet med saken å gjøre. Et menneske som har gjort noe så uhyrlig som å ta et annet menneskes liv, kan ikke få lov til å gå løs i samfunnet. Det sier jeg, Hercule Poirot, og det er min uforgripelige mening. Nå og alltid.

• "Mannen som var nr. 16" av Agatha Christie
  • "Den hemmelige fiende" av Agatha Christie