Stephen Hawking på 3 minutter

geniets liv, teorier og innflytelse

av (forfatter), Gail Dixon (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2018 Innbundet

Stephen Hawking var verdens mest begavede teoretiske fysiker siden Einstein. Han var kanskje vårt største vitenskapelige geni i moderne tid, og som populærvitenskapelig forfatter forklarte han på mesterlig vis vanskelige temaer for vanlige folk. I tillegg var Hawking en ivrig forkjemper for sosiale og politiske saker, som funksjonshemmedes rettigheter.
Stephen Hawking på 3 minutter er en rask introduksjon til dette eksepsjonelle geniet. Denne mikroskopiske biografien deler opp Hawkings liv i 3 minutter lange småbiter, som hver serveres som et lett fordøyelig festmåltid. Les boken og få universet servert på sølvfat.
Paul Parsons er vitenskapsforfatter med doktorgrad i kosmologi. Han er tidligere redaktør i det prisbelønte månedlige vitenskaps- og teknologitidsskriftet BBC Focus. Han var rådgivende redaktør for 30-Second Theories og skriver populærvitenskapelige artikler for alt fra Daily Telegraph til Men s Health.
Gail Dixon er journalist og redaktør med mange års erfaring og har jobbet som ansvarlig redaktør for BBC Focus. Sammen med Paul Parsons er hun medredaktør for The Periodic Table (2013) og 50 Science Ideas You Really Need to Know?.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2018