Stella

Aschehoug 2004 Innbundet

Stella og Benny er bestevenninner, og skal begynne i tiende klasse. Men året blir ikke som de hadde tenkt seg, Stella blir alvorlig syk. Men Benny kan ikke gi opp, ikke når det gjelder Stella. Selv ikke da Stella forelsker seg, og hun må dele henne med Janne. Livet blir en utfordring for dem begge. Romanen Etterpå varer så lenge er en frittstående fortsettelse av denne boka.

Benny bor sammen med morfaren sin, Torvald. Torvald sier at han alltid skal passe på henne. Benny synes ofte at det er hun som må passe på Torvald, selv om han er en voksen advokat med sans for det logiske. Stella er bestevenninnen til Benny. Begge er de femten, har like lange fletter, og hjertene deres slår i takt. Men en dag kommer ikke Stella på skolen. Hun sender ingen sms'er, og hun svarer ikke på mobilen. Benny blir knust da hun får høre at Stella er blitt alvorlig syk. Men hun kan ikke gi opp. Ikke når det gjelder Stella. Selv ikke da Stella blir kjærester med en gutt fra klassen, Janne, som Benny ikke kan fordra. Nå må hun til og med dele Stella med ham. Karin Kinge Lindboe har skrevet en bok om vennskap, kjærlighet, livet og døden.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788203246555

EAN 9788203246555

Serie Stella (1)

dette var en kjedelig bok, jeg ikke forsto. Men min veninne er veldig glad i den.

• "Etterpå varer så lenge" av Karin Kinge Lindboe
  • "Bra 7ke greier" av C. J. Skuse