Stella Baltica

Flyt forlag 2005 Heftet

I 1918 forliser "Stella Baltica" ved Grønlandskysten. Ombord er russiske aristokrater, på flukt fra revolusjonen. Senere blir en mann, som regnes som eneste overlevende, funnet i en livbåt ved Island. 70 år etter er to skip på jakt etter vraket av "Stella Baltica". I den ene befinner Lisa seg, på leting etter sannheten om bestefaren. I den andre finnes en mann som er ute etter noe ganske annet. Så møtes de to skipene.

I 1918 forliser «Stella Baltica» utenfor kysten av Grønland. Ombord er russiske aristokrater på flukt fra revolusjonen. Noen dager etter forliset blir en mann funnet drivende i en livbbåt ved Island. Han mener å være eneste overlevende. 70 år seneree er to skip på vei mot Grønland for å lete etter vraket av «Stella Baltica» . ishavsskuta «Nordlys» og det engelske forskningsskipet «Epsilon Explorer». De to ekspedisjonene møtes . til en kamp på liv og død, der den ene dramatiske situasjonen avløser den andre i et isøde som er en trussel i seg selv.

Forlag Flyt forlag

Utgivelsesår 2005