Steinhuggeren

av (forfatter), Gry Brenna (oversetter) og Kirsti Grundvig (oppleser).

Lydbokforlaget 2010 Minnekort

Politimannen Patrik Hedström er nettopp blitt pappa til en liten datter, og hans samboer Erica er rammet av fødselsdepresjon. En hummerfisker har funnet en liten pike, druknet i sjøen. Under obduksjonen går det imidlertid frem at hun har ferskvann med såperester i lungene. Saken er svært vanskelig, både fordi offeret er et lite, uskyldig barn, og fordi hun viser seg å være datteren til Ericas nyinnflyttede venninne. Sporene synes å lede i én retning, men Patrik mener det er noe som ikke stemmer. Dette er den tredje romanen om Patrik Hedström og Erica Falck. For å spille av innholdet på digikortet kreves en Digispiller.

"Steinhuggeren" er tredje lydbok i suksesserien om politimannen Patrik Hedström og forfatteren Erica Falck. En hummerfisker finner liket av ei lita jente i en av teinene sine. Politiet tror først at det dreier seg om et ulykkestilfelle. Men obduksjonen av syv år gamle Sara viser at hun har ferskvann i lungene. Noen har tatt livet av henne og siden kastet henne på havet. Og noen må ha fôret henne - med aske? For Sara har aske i munn, mage og lunger. To andre barn utsettes senere for forsøk på askemating. Asken har en lang og makaber historie og er nøkkelen til mysteriet. Drapet har en forbindelse med Agnes Stjernkvist. Hennes historie begynner i Strömstad på 1920-tallet og får tragiske følger i nåtiden. Det er en historie om hvor langt man kan være villig til å gå for å få det man ønsker seg.

Forlag Lydbokforlaget

Format Minnekort

Serier Digikort. Lydbok Patrik Hedström og Erica Falck (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Nå må jeg snart innse at jeg ikke skal lese denne forfatteren. Det er tregt, overklarende, ALT for mange parallellhistorier og til tider ubehjelpelig språk. Og det er synd når plotet i utgangspunktet er godt.

Spennende bok. Liker at det er flere historier parallelt som har sin egen spenning.

en utrolig bra bok som jeg ikke klarte å legge i fra meg:)

Dette var ingen innertier for meg. Boka var til tider langtekkelig og ikke en bok jeg vil kalle krim,men mer en spenningsroman.

Charlotte snappet etter pusten med en rallende strupelyd. Hun grep tak i bordplata med begge hender, som for å holde seg oppreist, og stirret med tomme, vidåpne øyne på Patrik. I stillheten som fulgte, virket det som om det ene harkende åndedraget hun utstøtte, var høyere enn et skrik, og Patrik svelget for å holde unna tårene og gjøre stemmen stødig.

Da presten banket på døra noen minutter senere, følte Patrik at han og Martin ikke kunne gjøre noe mer. De forlot huset som de med sitt budskap hadde hensatt i sorg, og satte seg i bilen i innkjørselen.

Vi har rydda i bokhyllene og funne ut at vi må sortere vekk nokre bøker. Derfor denne lista med bøker som eg ønskjer å gje vekk

Her er bøkene jeg har rukket å lese i 2010. Har ikke tatt med pensumbøker..

Bøkene som har holdt meg med selskap på godt og vondt, vår, sommer og høst 2011 - i tilfeldig rekkefølge=)

Følger trenden og lager liste

Oppdaget at det å lage liste her var en fin måte å holde oversikten over hvilke bøker jeg har lest. Lister er i grunnen sabla greit... Suksessen fra 2010 fortsetter, her kommer listen for 2011-bøkene

• "Ulykkesfuglen" av Camilla Läckberg
  • "Predikanten" av Camilla Läckberg