Steinhimmelen

av (forfatter) og Elisabeth Haukeland (oversetter).

Silke 2015 Heftet

500 000 fornøyde lesere! Kivik er kunstnernes og eplehagenes by. Klimaet er mildt og godt, strendene hvite og havet bølger blågrønt. Det er der Erna bor. Hun er 34 år, ukysset og bor fortsatt hjemme på foreldrenes gård. Erna er sjenert og stille og blir holdt stramt i tøylene av sin far. Det er ikke ofte hun får gjøre som hun vil, og hun har nesten gitt opp drømmen om et eget liv. Men så finner hun et mystisk kjærlighetsbrev i en bok som hun har kjøpt på auksjon. Deretter dukker det opp enda et brev. Det er den nyinnflyttede kunstneren Börje som finner det, og kjærlighetsbrevene fører ham og Erna sammen. De prøver å finne ut hva som skjedde med de elskende, og noe skjørt og vakkert vokser frem.

Forlag Silke

Utgivelsesår 2015

Genre Humor

Omtalt sted Sverige

Dette var en skuffende dårlig bok for min del. Dette ble oppkok på en rusten spiker, ser ut som hun har tatt alle de setningene som ikke passet inn i de forrige bøkene og tynt en historie ut av de. Mangler den lune og underfundige humoren som de tidligere bøkene hennes har hatt. Lest kun for å bli ferdig og med et lite håp om at den tok seg opp mot slutten. Har du andre bøker som ligger og bare venter på å bli lest? Ja da bruker du ikke tid på denne.

Nå leser jeg ikke flere romaner av Homqvist, det er jo seriøst tragisk å lese

• "Lettkledd i Trykkammeret" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Høyt henger de og søte er de" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Pensjonistligaen i skatteparadis" av Catharina Ingelman-Sundberg
  • "Kyss Karlsson i nakken" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Sommeren ved havet" av Harriet Evans
  • "Mrs. Lewis - fortellingen om min kjærlighet til C.S. Lewis" av Patti Callahan
  • "Ran og rullator" av Catharina Ingelman-Sundberg
  • "Minneskrinet" av Kathryn Hughes