Steinauge

ISBN13 9788203363283

EAN 9788203363283

Omtalt sted Rogaland

Tildelt litteraturpris Aschehougs debutantstipend 2018

Dette var fjorårets "Hele Rogaland leser". Tilfeldigvis valgte jeg denne etter å ha lest "Tollak til Ingeborg". Den handler om den eldre enkemannenen Tollak som bor noe isolert på bygda i Rogaland. Steinauge handler om den eldre enka Ingeborg som bor noe isolert på bygda i Rogaland. Begge bøkene er relativt nye, på nynorsk og under 200 sider. Men der stopper vel egentlig likhetene, selv om det gjorde det særlig interessant å lese dem etter hverandre.

I Steinauge møter du et eldre søskenbarnpar som bearbeidet at den ene av dem har blitt alvorlig syk, samtidig som de mimrer tilbake til barndommene sine. Det er ei bok som tar seg tid til å la deg bli kjent med karakterne, og som setter pris på "gamle dager". Men det er også fine refleksjoner rundt vanskelige tema. Anbefales.

Fleire av minna kjem til henne som stillbilete rett som det er; glimt frå ulike tider og ulike stadar blinkar i hovudet. Det er mest ikkje råd å skilja fotografi frå minne, i begge er ho frosen fast, tvinga inn i rammer, ute av stand til å sprenga seg ut.

Inn øyregangane smyg det seg klokkerein kvitring frå eit heilt orkester med fuglar. Ho har lurt på om dei kan kvitra falskt, men får seg ikkje til å tru det – å laga lyd er ein så stor del av det å vera fugl; det ville vore rein vondskap å utstyra dei med falsk stemme og dårleg gehør når dei skal bruka resten av livet på å synga. På den andre sida må jo skalaen for kva som er reint og ikkje, vera laga av menneske, innser ho, så kanskje dei ikkje bryr seg om nokon skala i det heile, fuglane?

• "Etter det kom sommeren - roman" av Line Blikstad
  • "Fritt fall - roman" av Sunniva Vagstad