Stein on Writing

A Master Editor of Some of the Most Successful Writers of Our Century Shares His Craft Techniques and Strategies

av (forfatter).

St. Martin's Griffin Paperback

Gjennomsnittlig terningkast: 5.00 (1 terningkast.)

8 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Bokdetaljer

Forlag St. Martin's Griffin

Format Paperback

ISBN13 9780312254216

Språk Engelsk

Sider 320

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

The quickest way of increasing the pace of a manuscript and strengthening it at the same time is to remove all adjectives and adverbs and then readmit the necessary few after careful testing. One of the students in my seminar who had an adjective habit found that after eliminating all unnecessary adjectives and adverbs from his book-length manuscript, it was seventy-three pages shorter and considerably stronger! Mark Twain said, “If you catch an adjective, kill it!”

Godt sagt! (3) Varsle Svar

A technique for stepping up pace in fiction that isn’t used enough is flipping forward past a scene that never appears in the book.

Not too many decades ago, when a door closed on a couple getting into bed, the chapter would end. When the next chapter started, the coupling was long gone. The bedroom scene existed only in the reader’s imagination. The effect on the reader was that of the pace quickening. Here’s how the same effect can be achieved in today’s less prudish environment.

In my novel The Magician, there is one scene in which four rough teenagers meet with an older girl for beer and sex. That chapter ends with the girl saying, “Okay, who’s first?” The next chapter goes to a different location with other characters. The scene that the reader anticipates never happens. I was not being prudish. I did it to step up the pace. Though the book had several million readers, none ever complained about the missing scene. The point, of course, is that the more that happens in the reader’s imagination, the greater his appreciation of your story. This applies to any kind of scene.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Skriveboka" av Merete Morken Andersen
  • "Om å skrive - forfatteren og håndverket" av Stephen King
  • "Sommeren uten menn - en roman" av Siri Hustvedt
  • "Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten - noveller" av Kjell Askildsen
  • "Bli hvis du kan. Reis hvis du må - roman" av Helga Flatland
  • "Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer
  • "På vegne av venner - essay" av Kristopher Schau
  • "Pinnsvinets eleganse" av Muriel Barbery
  • "Ti små negerbarn" av Agatha Christie
  • "Innsirkling" av Carl Frode Tiller
  • "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese
  • "Min kamp - roman" av Karl Ove Knausgård
Alle bokanbefalinger for dette verket