Spurviser

komplette værker etc.

underfundige spørsmål for grublere

av (forfatter) og Mai Lindberg (illustratør).

Orion 2006 Innbundet

Dette er en samlet utgave av komikerens gamle og nye spurviser, det vil si små underfundige og tankvekkende spørsmål om forskjellige sider av livet. For eksempel: Kan man stole på synske med Alzheimer? Eller: Liker menn kvinner som kler seg i lær fordi det lukter ny bil?

Komikeren Freddy Kjensmo har i mange år vært en SPURVIS. Dette har resultert i at han ved to anledninger tidligere har gitt ut bøker med SPURVISER. Dette er hans samlede verker og litt til. Her finner du alle gamle pluss en haug nye av disse underfundige, morsomme og tankevekkende spørsmålene om livets ulike sider. Som for eksempel: * Hvor blir det av det hvite når snøen smelter? * Tar de kaffepause på te-fabrikker? * Sover krokryggede mennesker med bena rett opp i været? * Hvis man bruker kunstig søtningsmiddel i teen, er det da det samme som å gi Karius og Baktus metadon? * Liker vi menn kvinner som kler seg i lær fordi det lukter ny bil? * Når en gås hører en skummel historie får den da menneskehud? FREDDY KJENSMO har vært med siden stand-up'ens pioneertid her i Norge og han har over 1500 show på samvittigheten. Han er også spaltist, og har vært fast leverandør av humor til blant annet Nitimen og Reiseradioen i NRK P1 i en årrekke. I tillegg har Kjensmo skrevet for teater og tv, og han skriver tekster for mange av våre mest kjente komikere. De siste årene har han gjort stor lykke på norske arbeidsplasser med sitt ANTI-motivasjonsforedrag TID FOR TOMGANG. Tidligere har Freddy Kjensmo gitt ut bøkene "Jeg veit da f..." (1994), "Spurviser" (1998), "Levende - vips død!" (2000) og "Enda flere Spurviser" (2002)

Forlag Orion

Utgivelsesår 2006