Spøkelser og overnaturlige vesener

av (forfatter) og Marie Qvam (gjendikter).

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

Boken forteller deg hva det vil si å leve i hjemsøkte hus, møte berømte gjenferd eller oppleve bankeåndenes herjinger på nært hold. Les om den overnaturlige verdenen og den skremmende kraften vampyrer, varulver og andre skumle uhyrer sies å ha.

Spøkelser og overnaturlige vesenerBli med inn i en mystisk verden der uforklarlige hendelser kan skje. Serien Merkelige fenomener byr på grøss og gru og spenning, tapte verdener, UFO-er, spøkelser, vampyrer og vesener fra andre planeter.Om spøkelser i alle varianter, observert av folk rundt om i verden. Boken forteller hva det vil si å leve i hjemsøkte hus, møte berømte gjenferd eller oppleve bankeåndenes herjinger på nært hold. Her kan vi lese om den overnaturlige verdenen og den skremmende kraften vampyrer, varulver og andre skumle uhyrer sies å ha!Hvorfor er noen mennesker spesielt følsomme overfor spøkelser?Hva er et krisegjenferd?Hvem var den virkelige Dracula?Hva er en zombie?Colin Wilson har alltid vært fascinert av spøkelser, mysterier og overnaturlige ting, og bøkene hans er bestselgere i mange land. Forfatterskapet spenner over 80 bøker skrevet i løpet av 40 år. Han brukes som ekspert på uforklarlige mysterier, skriver for Daily Mail og har arbeidet med en TV-serie om Jordens mystiske steder.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999

Serie Merkelige fenomener

• "En vampyrs bekjennelser" av Anne Rice
  • "Doktor Jekyll og herr Hyde" av Robert Louis Stevenson
  • "Hunden fra Baskerville - en beretning om Sherlock Holmes" av Arthur Conan Doyle
  • "Mord på Orientekspressen" av Agatha Christie
  • "Coraline" av Neil Gaiman